Pitanja

Često postavljana pitanja


Kakva je razlika između čip tuninga s preprogramiranjem i čip tuninga s dodatnim modulom (t.i. “tuning box”)?

Pri preprogramiranju se serijski upravljački program motorne elektronike zamjenjuje s modificiranim, tuning programom. U većini primjera s najnovijom tehnologijom naša izmjena 100% reverzibilna i neopaziva s diagnostičkim testerom. Pri preprogramiranju modificiramo parametre djelovanja motora, količinu goriva te maksimalni dozvoljeni tlak turbine. Dodatni modul ili tuning box je samostalna upravljačka jedinica, koja se ugradi između upravljačke jedinice motora i sistema za ubrizgavanje goriva. Modul prima upravljačke signale, digitalno ih obrađuje i modificirane šalje dalje u motor. Montaža je izuzetno jednostavna, kao što je moguća premontaža na drugo vozilo. Montaža ne ostavlja nikakve posljedice, te je 100% reverzibilna. S modulom se ne diže maksimalni tlak turbine već se u večini primjera mijenja signal vremena ubrizgavanja i količine goriva direktno na injektorima.



Što je Chip tuning ?

Chip tuning je modifikacija računalnih signala koje elektronska upravljača jedinica šalje motoru. Tu se radi optimizacija tih signala s čim postižemo bolje iskorištenje i djelovanje motora. Taj način tuninga moguć je samo na novijim motorima koji koriste elektonsku kontrolu ubrizgavanja (stariji su imali mehaničku kontrolu). U obzir dolaze svi turbodizelski JTD, HDI, TDCI, DITD, D, CDI, DCI, TDCI, TDI, I-CTDI, DID, D4D... i benzinski “injection” motori. Proizvođač vozila proizvodi za svoja vozila u pricipu snažnije motore te ih ugrađuje po potrebi. To mu omogućava veće serije proizvodnje za modele s različitim nominalnim snagama (npr. VW model 1.9 TDI PD s 101/150 KS), ali u osnovi svi imaju isti motor. Ta rezerva je napravljena zato, da bi motor udovoljio ekonomskim (osiguranje), ekološkim, podnebnim i ostalim zahtjevima. Mora udovoljiti i najrazličitijim zahtjevima vozača i stilova vožnje.

Koliko vremena traje chip tuning preprogramiranje?

Ovisno od tipa vozila, normalno cca 2 sata. Tuning određenih vozila lako može trajati više sati – obično ćete na to biti upozoreni.

Kako se ugrađuje dodatni modul RAPID?

Proizvodi koje nudimo razvijeni su na način da korisniku budu jednostavni za ugradnju i korištenje. To znači da je sama ugradnja vrlo jednostavna za svakoga s praktičnim slikovnim uputstvima i tekstom na talijanskom, engleskom te u skoroj budućnosti i hrvatskom. Sve se odvija bez potrebe lotanja i mehaničkih preinaka. Jedino što morate pronaći su pravi konektori (s pomoću fotografije to nije problem) te spojiti modul s orginalnim priključcima. Ako bi imali bilo kakav problem prilikom ugradnje, na raspolaganju smo Vam putem e-maila ili mobilnog telefona.

Da li chip tuning utječe na radni vijek motora?

Proizvodi koje nudimo razvijeni su na način da nikako ne dodiruju gornje granice izdržljivosti motora i drugih komponenti (mjenjač, kvačilo...) U pravilu naš tuning ne utječe na radni vijek motora, ali taj vijek u svakom slučaju ovisi o načinu vožnje i održavanju bilo serijskog ili tuniranog vozila. Preporučljivo je da se hladan motor ne dovodi u visoke režime okretaja dok ne postigne radnu temperaturu (isto vrijedi i za serijska vozila). Najčešće to traje od 5-10 minuta od starta hladnog motora. Također je preporučljivo da nakon sportske vožnje ne gasite odmah motor nego ga pustite da odradi barem 1 minutu na minimumu u praznom hodu. Poštujte redovite intervale izmjene ulja i servisa vozila. Koristite PROLONG dodatak ulju koji smanjuje trenje materijala kao i trošenje istog.

Da li se osjeti povećanje snage?

Povećanje snage je efektivno nakon same ugradnje. Snažno povećanje okretnog momenta za 20%-30% dovodi do bolje dinamike vozila pri niskim okretajima. U prosjeku imate oko jedne do dvije sekunde bolje ubrzanje usporedno s serijskim vozilom. Kod nekih novijih vozila za potpuni učinak tuninga potrebno je proći oko 100 km nakon modifikacije, da se motorna elektronika sama optimalno uskladi. Takva vozila ne mogu pokazati realan rezultat na mjernim valjcima te se preporuča ne mjeriti snagu odmah po modifikaciji.

Skraćuju li se servisni intervali zbog tuninga?

Servisni intervali ostaju isti kao i kod serijskog vozila. Preporučljivo je koristiti bolje sintetičko ulje ili dodati PROLONG aditiv u izmjenjeno ulje.

Da li je potrebno izmjeniti podatke u dokumentima vozila zbog povećanja snage?

U principu potrebno je svaku izmjenu na vozilu prijaviti (recimo aluminijske naplatke, šire gume, sportski volan itd.). Za sve Rapid module, uz doplatu izdajemo TUV certifikat, a neki su naši proizvodi razvijeni za uporabu na trkaćim stazama te se ne mogu homologirati za cestovnu uporabu.



Povećava li se krajnja brzina?

U principu se povećava za 5 – 15 km/h, kao posljedica većeg okretnog momenta. Inače je krajnja brzina ograničena prenosima u mjenjaču ili elektronskim limitatorom. Elektronski limitator brzine (ako je prisutan) lako se podigne ili odstrani po volji klijenta.

Kako je s tvorničkom garancijom proizvođača?

Inače svaka preinaka na motornoj elektronici vozila nosi gubitak garancije. Preinake koje mi radimo, u većini slučajeva, nisu vidljive servisnim testerom. Pravila za uvažavanje garancije tako nisu problem, ali ako Vi to želite, prije odlaska serviseru možemo Vam vratiti nazad Vaš serijski program u vozilo (svi orginalni programi se pohranjuju u arhiv po broju šasije). Sa nekim autokućama u Hrvatskoj surađujemo već dugi niz godina te se kod istih ne gubi garancija na modifikacije izvršene u našoj stručnoj radionici.



Kako se tuning odnosi s automatskim mjenjačem?

Automatika se samostalno prilagodi novim parametrima, ali kod modela s osjetljivim mjenjačem radimo manje preinake s ne tako snažnim performansama.



Kakva je potrošnja goriva?

Pri jednakom načinu vožnje potrošnja se smanjuje za približno 0,5 litara. Zbog većeg okretnog momenta i naglog povećanja tlaka, posebno u srednjem režimu okretaja motor radi fluidnije i potrebno mu je manje goriva te tu dolazi do uštede. Kod vožnju u visokom režimu okretaja gdje motor doseže veću snagu potrošnja se podiže za cca. 0,5 litara. U komunikaciji s našim klijentima pokazalo se da se neznatno poveća, ali s boljim performansama vozila.



Možemo potvrditi da nakon tuninga potrošnja ostaje ista ili se ne povećava !